marți, 11 noiembrie 2014

Proiectele Hermes Business Campus si Sky Tower, studii de caz prezentate de OCTAGON la evenimentul Contractor 2014



Nicole Sommer
Compania OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING  a fost unul dintre invitatii speciali la unul dintre cele mai importante evenimente din industria constructiilor: Contractor 2014- organizat in Bucuresti in intervalul 10- 11 noiembrie 2014. Expoconferința Internațională a Antreprenorilor de Construcții a reunit anul acesta peste 74 de speakeri, arhitecți și contractori, din peste 20 de țări, care au prezentat proiectele majore realizate de companiile pe care le reprezinta.

In cadrul sesiunii plenare “Construction”Nicole Sommer- directorul comercial al companiei OCTAGON, a prezentat doua studii de caz: Hermes Business Campus si Sky Tower.  Nicole Sommer a vorbit despre caracteristicile principale ale cladirilor de birouri, dar si despre metodele si tehnologiile utilizate de OCTAGON pentru constructia acestora. Directorul comercial al companiei a folosit ca suport pentru prezentare doua filmulete care ilustreaza diversele etape de executie ale cladirilor.

Puteti viziona filmuletul prezentarii, aici:

OCTAGON  a fost antreprenor general pentru prima cladire din cadrul complexului de birouri Hermes Business Campus, situat pe Blvd. Dimitrie Pompeiu Nr. 5-7- Bucuresti, iar in prezent executa lucrarile de infrastructura constand in pereti mulati D 800, piloti forati D 1,000 si D 1,500, radier, grinda de coronament si suprastructura pentru a doua cladire – corp C. A doua cladire va avea aceeasi suprafata- 37.000 mp si acelasi numar de etaje- 4S+8E+etaj tehnic ca si prima cladire, care a fost inchiriata in totalitate.

OCTAGON a executat si fundatia celei mai inalte cladiri din Romania: Sky Tower, situata in Bucuresti pe Calea Floreasca 246 A.  Cladirea cu o inaltime de 137 m, 37 de etaje si 5 subsoluri, vizibila din toate zonele Bucurestiului, face parte din complexul Floreasca City Center, dezvoltat de compania austriaca Raiffeisen Evolution.  OCTAGON  a executat constructia in sistem top- down a doua plansee din beton armat, avand 4.600 mp fiecare. Compania a realizat si cea mai adanca fundatie din Romania: 20 m, in cadrul acestui proiect.


Mai multe informatii puteti gasi AICI.


OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING
Telefon: (+4)021.232.39.20



marți, 4 noiembrie 2014

Alexandros Ignatiadis, co- fondator & actionar OCTAGON: Firmele de constructie pot obtine capitalizare si finantare prin listarea la BVB



Echipa de cercetare a companiei OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING a realizat o analiza a pietei constructiilor pentru intervalul 2009- 2014, pentru a observa evolutia sectorului in cei cinci ani si a puncta principalele probleme cu care se confrunta piata. “In urma acestei analize am intocmit cinci topuri 100 firme de constructii, luand in considerare cifra de afaceri, profitul si capitalul declarate de aceste firme in intervalul mentionat.  Elementul de noutate adus de aceasta analiza este faptul ca, spre deosebire de alte topuri care au fost publicate pana in prezent si care includ firme selectate in functie de un singur cod CAEN sau in functie de principalele coduri CAEN din constructii, noi am luat in considerare toate codurile existente”,  a declarat Alexandros Ignatiadis in cadrul conferintei “Finantare, Garantare si Asigurare - Clasic versus Inovatie catre 2020”, organizata de revista “Masini si Utilaje pentru Constructii” .


Ponderea firmelor de constructii straine in piata romaneasca este prea mare


Topul 100 pentru anul 2014 include 35 de firme straine care au realizat impreuna in anul precedent o cifra de afaceri de aproximativ 4 miliarde euro, adica 40% din cifra de afaceri totala realizata de cele 100 de firme din top. Aceste 35 de firme au realizat, de asemenea 65% din profitul total si detin 17% din capitalul social total. Aceasta tendinta, cu mici modificari, este prezenta in toti cei cinci ani analizati.


Practic ponderea firmelor de constructii straine in piata de constructii din Romania este de aproximativ 30%. Avand in vedere ca business-ul de constructii este unul care ar trebui sa fie preponderent local, in orice tara, aceasta pondere este ingrijorator de mare.

In Romania exista aproximativ 35.000 de firme de constructii, iar firmele prezente in topurile 100 pe care le-am intocmit, au realizat 90% din cifra de afaceri totala a sectorului de constructii.


Garantiile bancare sunt o povara exagerat de mare pentru companii


Pentru o cifra de afaceri  totala de 180 mld. Euro firmele trebuie sa ofere garantii bancare de buna executie in valoare de 1,8 miliarde euro- 10% din cifra de afaceri totala. Problema majora consta in faptul ca cei 1,8 miliarde euro reprezinta dublul capitalului total al acestor firme.  Pe langa garantiile de buna executie pentru proiectele in derulare, firmele de constructii trebuie sa ofere si garantii post executie de cel putin 5%. In conditiile in care profitabilitatea domeniului nu depaseste 6%, furnizarea garantiilor bancare este o povara exagerat de mare pentru firmele de constructii.


O problema majora este slaba capitalizarea a firmelor de constructii, generata de blocarea fondurilor in garantii bancare. Firmele romanesti trebuie sa gaseasca solutii de finantare si capitalizare, iar acest lucru se poate face doar prin listarea la Bursa de Valori Bucuresti. O alta solutie pentru deblocarea capitalurilor ar fi infiintarea unor asociatii patronale sau unui fond de garantare prin care sa se poata asigura fonduri firmelor de constructii eligibile.


Cu totii stim ca aceste garantii de buna executie nu sunt instrumente de plata, ci de asigurare, pe care le dam beneficiarilor. O alta propunere pentru solutionarea acestei probleme este ca BNR sa relaxeze regulile de prudenta si sa le permita constructorilor sa garanteze cu contracte de asigurare, semnate cu asiguratori. Cu aceste contracte de asigurare putem merge apoi la banca pentru a obtine garantii.



OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING

Mai multe informatii puteti gasi AICI.

Telefon: (+4)021.232.39.20



joi, 30 octombrie 2014

Alexandros Ignatiadis- interviu The Money Channel: Un sistem de licentiere si listarea la BVB ar putea ajuta firmele de constructii romanesti sa participle la marile licitatii de infrastructura




România ar trebui să construiască 656 kilometri de autostradă şi 2.226 kilometri de drumuri expres până în anul 2030, potrivit Master Planulului de Transport, prezentat de Ministrul Transporturilor Ioan Rus, la inceputul lunii octombrie.Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,28 miliarde euro. În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro. Documentul mai prevede construcţia a 2.674 km de drumuri transregionale, 293 km de drumuri EuroTrans şi 172 km de variante ocolitoare, totalul fondurilor necesare pentru dezvoltarea sectorului rutier fiind de 26,1 miliarde euro.

Alexandros Ignatiadis, co- fondator si actionar al companiei OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING, a comentat propunerile prezente in Master Plan si a oferit solutii care ar putea ajuta companiile romanesti sa participe la licitatii publice pentru marile proiecte de infrastructura, in cadrul emisiunii “Metropolis”, difuzata la “The Money Channel”.

The Money Channel: Cum vi se pare Master Planul prezentat de Ministrul Transporturilor la inceputul lunii octombrie?

Alexandros Ignatiadis: Ministerul Transporturilor  prezinta periodic un Master Plan pentru transport. Este obligatia noastra fata de Comunitatea Europeana sa facem aceasta raportare, insa semnele de intrebare sunt legate de lipsa de responsabilitate fata de obiectivele din Master Planurile anterioare.  Nu aflam niciodata cate dintre aceste obiective au fost atinse si cine este responsabil pentru rezultatele pozitive sau negative. In sectorul privat, companiile care nu performeaza, platesc prin profituri scazute sau chiar prin pierderi, pentru obiectivele pe care nu le-au atins. In sectorul public nu exista niciun sistem de evaluare si control, care sa-i responsabilizeze pe cei care se afla la guvernare. Fiecare nou guvern transmite mesaje optimiste legate de planurile pentru mandatul respectiv, insa la finalul celor patru ani, rezultatele sunt intotdeauna dezastruoase.

The Money Channel: Ce schimbari ar trebui sa se petreaca pe piata constructiilor pentru ca antreprenorii locali sa aiba acces la marile proiecte de infrastructura rutiera?


Alexandros Ignatiadis:  O problema majora, care impiedica firmele de constructii romanesti, sa participe la licitatii de o asemenea anvergura, este slaba capitalizare. Povara financiara, sub forma garantiilor bancare si a garantiilor de buna executie, coroborata cu intarzierile foarte mari la plati pe care le are statul, care este beneficiarul acestor proiecte, sunt principalele cauze pentru care firmele romanesti nu pot face fata competitiei cu firmele straine. O modalitate de atragere a capitalului ar fi prin intermediul  Bursei de Valori Bucuresti, insa in acest moment nu exista nicio firma de constructii romaneasca, listata la bursa.


Al doilea factor cu influenta negativa este imixiunea politicului in licitatiile publice, care ar putea fi eliminata prin licentierea firmelor de constructii. In urma licentierii, doar firmele care au un anumit nivel de capitalizare si anumite competente, ar avea acces la licitatii. La ora actuala, legislatia romaneasca permite oricarei firme, infiintate de sase luni, cu capital social de 200 de lei si evident fara experienta necesara, sa fie eligibila pentru constructia marilor proiecte de infrastructura. Singura conditie este ca aceste firme sa se asocieze cu alte firme care sa le ofere suport tehnic sau financiar.

Licentierea firmelor de constructii ar stopa fenomenul “firmelor de apartament”, care apar peste noapte, sunt sustinute politic si dispar imediat dupa incheierea mandatului celor care le-au sustinut. Tot licentierea ar putea rezolva problema contestatiilor, care prelungesc de aproape trei ori ciclul de viata al unui proiect.

Stim cu totii ca in cadrul tuturor proiectelor cu finantare europeana, fondurile sunt alocate pentru o anumita perioada, iar daca aceasta perioada este depasita, daca implementarea unui proiect dureaza mai mult decat termenul stabilit initial, fondurile nu mai sunt absorbite. In Romania termenele de executie ale proiectelor de infrastructura sunt prelungite de 3-4 ori din cauza problemelor mentionate, iar la finalul fiecarui an reusim sa ne intrebam intotdeauna acelasi lucru: de ce absorbim un procent atat de mic din fondurile europene alocate?

România avea, la finele anului trecut, 644 km de autostradă, 16.466 km de drumuri naţionale, 35.587 km de drumuri judeţene şi 32.190 de drumuri comunale. Potrivit documentului, în România nu există drumuri expres.

Puteti urmari emisiunea aici: http://www.arhiva.the-money-channel.ro/metropolis-08-10-2014/

OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING


Mai multe informatii puteti gasi AICI.


Telefon: (+4)021.232.39.20