miercuri, 14 octombrie 2015

Wall Street: OCTAGON tinteste afaceri de peste 30 mil. euro in acest an dupa contractarea noului proiect Orhideea Towers al CA Immo

Octagon Contracting & Engineering, una dintre cele mai importante companii specializate in constructii la nivel local, mizeaza pe o crestere a business-ului la peste 30 de milioane de euro in acest an, o evolutie pozitiva marcata si de noile proiecte din portofoliu, asa cum este cazul cladirii de birouri Orhideea Towers, dezvoltata de catre austriecii de la CA Immo.

Octagon a fost desemnat antreprenor de constructii geotehnice pentru proiectul de birouri Orhideea Towers, dezvoltat de CA Immo, unul dintre cele mai active fonduri de investitii in constructii din Romania.
Orhideea Towers

Constructorul va executa lucrari de fundatii speciale si incinta pentru cele doua cladiri de birouri, iar lucrarile pe care le va realiza Octagon includ excavatie generala, pereti mulati, piloti forati si epuismente, acestea urmand sa fie livrate in februarie 2016. Octagon tinteste afaceri de peste 30 mil. euro in acest an dupa contractarea noului proiect Orhideea Towers al CA Immo

"Pentru Octagon anul 2015 este foarte important. Implinim 10 ani, ne-am extins echipa si muncim foarte mult pentru ca avem in derulare un numar mare de lucrari geotehnice si civile. Proiectul Orhideea Towers, demarat in luna octombrie, este unul foarte important si suntem increzatori ca parteneriatul cu CA Immo se va derula in cele mai bune conditii si suntem pregatiti sa executam un proiect complex din punct de vedere tehnic, ale carui provocari ne vor ajuta sa ne consolidam experienta in segmentul de birouri”, a declarat Alexandros Ignatiadis, CEO al Octagon, care a precizat pentru wall-street.ro ca business-ul va consemna o crestere in acest an, dar cu o scadere a profitabilitatii.


Alexandros Ignatiadis, CEO OCTAGON
Proiectul de birouri Orhideea Towers este localizat in zona Orhideelor din sectorul 6. Cele doua turnuri de birouri vor avea 13 si 17 etaje si o suprafata inchiriabila totala de 37.000 mp.

Intrebat despre planurile pentru anul viitor, seful Octagon a precizat ca grupul urmareste sa isi consolideze afacerea si mizeaza pe o crestere a profitabilitatii.

“Birourile isi vor continua cresterea in piata, lucru care va genera o crestere a cererii pentru locuinte. Urmeaza investitii in zona rezidentiala, marcata inca de o prudenta bancara, ce ar putea genera un nou boom imobiliar, similar celui din 2007. Optimismul si exuberanta agentilor imobiliari trebuie insa ponderata”, a declarat Alexandros Ignatiadis.

In opinia acestuia, cele mai mari cresteri din piata vor fi generate de domeniul rezidential, urmat de birouri si de logistica.

Octagon Contracting & Engineering numara in prezent 200 de angajati, numarul de mp construiti a crescut considerabil, iar valoarea proiectelor contractate doar in prima jumatate a anului a depasit 25 milioane de euro.

In prezent, Octagon este antreprenor general in cadrul complexului de birouri Hermes Business Campus (Blvd. Dimitrie Pompeiu Nr. 5- 7, Bucuresti), unde executa lucrari de arhitectura, instalatii si HVAC la corpul C si lucrari de structura la corpul A. In 2015 Octagon a livrat lucrari geotehnice pentru proiectele: pasaj subteran la Piata Presei Libere, cladirea de birouri Timpuri Noi, situata la intersectia strazilor Nerva Traian si Splaiul Unirii si City Park Mall Constanta.

Printre cele mai importante proiecte realizate de catre Octagon la nivel local se numara Green Court (Corp A si B), City Park Mall Constanta si complexul de birouri Timpuri Noi, proiectul de birouri Sky Tower, cea mai inalta cladire din Romania, centrul de cultura si birouri The Ark, iar valoarea totala a proiectelor construite pana in prezent se ridica la 125 de milioane de euro. Octagon detine in momentul de fata doua sucursale – una in Romania si alta in Irak.

Principalii concurenti ai Octagon la nivel local sunt Bog’Art, Conarg AG sau Apolodor.

vineri, 9 octombrie 2015

Cele mai scumpe cladiri din lume

Sunt inalte, construite din cele mai eficiente materiale, au cele mai spectaculoase facilitati si mobilier interior de la cele mai luxoase branduri, acestea sunt principalele caracteristici ale celor mai scumpe cladiri din lume. Topul include hoteluri, cladiri rezidentiale si de birouri.

1.  HOTELUL WYNN,  Las Vegas = 2,7 miliarde USD
Construit in 2005, hotelul WYNN considerat cu usurinta cea mai scumpa cladire din “Orasul Pacatelor” a castigat aproape toate premiile pentru excelenta in arhitectura.  Fiecare colt al hotelului WYNN este “scaldat” in lux, de la showroom-ul Ferrari- Masserati din interiorul hotelului, pana la cluburile de noapte Tryst, faimoase pentru cascada de 27 m si lacul interior.

Hotel Wynn
 
2. ANTILLIA RESIDENCE, Mumbai=  2 miliarde USD

Antilila este o cladire cu 27 de etaje (173 m inaltime) construita in 2010, in  Mumbai,  pentru omul de afaceri indian Mukesh Ambani, CEO al companiei Reliance Industries. Este cea mai scumpa si cea mai mare locuinta din lume. Sase sute de angajati se ocupa permanent de intretinerea cladirii. Antillia a fost denumita astfel dupa insula mitica din Oceanul Atlantic, Antillia. Constructia este inspirata de Gradinile Atarnatoare din Babilon.

Antillia Residence

3. TURNUL TAIPEI 101, Taiwan = 1,8 miliarde USD

Turnul Taipei 101 are acelasi numar de etaje si include spatii pentru comunicatii, conferinte, fitness, biblioteca, birouri, restaurant si retail. Cu o inaltime de 509 metri centrul industriei financiare a fost proiectat pentru a face fata taifunelor si cutremurelor dese din regiune.

Taipei  Tower

4. HOTEL & CASINO BELLAGIO, Las Vegas = 1,6 miliarde USD
Complexul, construit in 1998, este probabil cunoscut cel mai bine datorita fantanei iconice care a primit un impuls cultural imens dupa ce a aparut in reeditarea filmului Ocean’s Eleven in 2001. Bellagio ramane in continuare unul dintre cele mai scumpe hoteluri din Las Vegas.


Bellagio Hotel

5. STADIONUL WEMBLEY, Londra = 1,5 miliarde USD

Este un stadion de fotbal localizat in Wembley Park, in N Londrei, deschis in 2007 pe locatia vechiliul stadion construit  in 1923. Cu o capacitate de 90,000 de locuri, este al doilea cel mai mare stadion din Europa si stadionul echipei nationale a Angliei.

Wembley

6. BURJ KHALIFA, Dubai = 1,5 miliarde USD
Proiectat de arhitectul Adrian Smith, Burj Khalifa este cea mai inalta cladire din lume, cu o inaltime de 828 de metri. Turnul va gazdui cateva marci de renume, precum Armani. Costul inchirierii este de 4,000 USD pentru 0,09 mp.

Hotel Burj Khalifa

7. SHANGHAI WORLD FINANCIAL CENTER, Shanghai = 1,2 miliarde USD
Cladirea include spatii de birouri, hotel, retail si parcari. Shaghai World Financial Center se afla pe locul trei in topul celor mai inalte cladiri din lume, cu o inaltime de 487 de metri si 101 etaje. Centrul este faimos pentru faptul ca gazduieste Park Hyatt, cel mai inalt hotel din lume.

Shanghai World Center

8. BANCA CHINEI, Hong Kong = 1 miliard USD
Turnul bancii Chinei este o cladire de birouri cu 72 de etaje. Primele 19 etaje sunt ocupate de birourile bancii Chinei. Cu o inaltime de 368 de metri cladirea este prima din lume care a depasit inaltimea de 305 metri atinsa de cele mai inalte cladiri din SUA. Vizitatorii pot urca pe puntile de observatie de la etajele 43 si 70 pentru o vedere panoramica asupra orasului.

Banca Chinei

9. MANDALAY BAY, Las Vegas = 950 milioane USD
Complexul de lux  Mandalay Bay, situat in Las Vegas (Nevada)  are 43 de etaje si include hoteluri si casinouri. Patru etaje (de la 35 la 39) sunt ocupate de hotelul de 5 stele si cinci diamante AAA Four Seasons.
Mandalay Bay


 

vineri, 25 septembrie 2015

CUM FUNCTIONEAZA CLADIRILE EFICIENTE ENERGETIC

Cladirile sunt responsabile pentru peste 40% din consumul total de energie si 24% din productia de dioxid de carbon la nivel mondial, potrivit unui studiu realizat de Agentia Internationala de Energie (IEA). Eficienta energetica este, in prezent, unul dintre cele mai dezbatute subiecte in industria constructiilor, iar constructorii se straduiesc sa gaseasca solutii din ce in ce mai performante.
525 Golden Gate, San Francisco

Unde au loc pierderile de energie intr-o cladire?
·         Acoperis: 25%
·         Pereti: 50- 60%
·         Fereste: 10- 20%
·         Usi: 15%

Cladiri eficiente energetic:

One Westminister Place (Londra)- Fatada din sticla a cladirii de birouri reflecta lumina intr-un spectru larg de culori si creaza efectul de “aripa de libelula”. Peretii din straturi de sticla suprapuse formeaza o zona tampon cu rol de izolatie termica. Vara, aerul fierbinte din interiorul zonei tampon, poate fi extras pentru a crea energie.

525 Golden Gate (San Francisco)- Cladirea include turbine de vant montate pe acoperis, iar fatada este construita din panouri solare. Ferestrele generoase  permit luminii naturale sa invadeze cei 24.000 mp ai cladirii.

Okhta Tower, St Petersburg
The Okhta Tower (ST. Petersburg)- Turnul are 5 parti, care se intorc pe traiectorie ascendenta, reflectand miscarea si energia apei din Raul Neva, care inconjoara cladirea. Okhta Tower are un exochelet din doua straturi de sticla, oferind acces la ventilatie, lumina naturala si izolatie termica, intr-un oras in care iernile sunt foarte reci.

Fusinopolis (Singapore)- Cladirea- un zgarie- nori cu 15 etaje- include un “brau” de 1,4 km de vegetatie hranit de lumina naturala. Vegetatia izoleaza complexul iarna si ofera racire pasiva vara, prin intermediul plantelor care elibereaza vapori de apa.

Solutii eficiente energetic:

Podea din cherestea

Podeaua- Exista multe soltutii pentru a crea podele eficiente energetic. Puteti alege covoare care cotin o cantitate mare de materiale reciclate, placi de ceramica lipite intre ele sau puteti folosi materiale naturale cum este cheresteaua.

Iluminatul- Evitati sa instalati lumini incandescente si lumini cu halogen. Luminile fluorescente arata bine, sunt economice, necesita mult mai putina intretinere si sunt foarte eficiente energetic.

Incalzirea & racirea- Sitemele de incalzirea si racire au cel mai mare impact asupra eficientei energetice a unei cladiri. Spatiile izolate termic vor mentine temperaturi ridicate iarna si temperaturi scazute vara, fara costuri post- inslatare. Boilerele pot fi foarte scumpe si pot consuma multa energie- alegeti boilerul potrivit pentru cladirea dvs, cu mare atentie.  Sistemele de racire inteligente folosesc schimbatoare de caldura pentru a capta surplusul de caldura.

Canapea din lana naturala

Mobila- In functie de design, incercati sa alegeti mobila din materiale naturale cum sunt cheresteaua si lana sau din materiale reciclabile. Cumparati mobila de la producatori care au o reputatie buna in ceea ce priveste protectia mediului.


Apa- Instalati robinete, dusuri, toalete si aparate de bucatarie eficiente energetic. Folositi sisteme pentru reciclarea apei de ploaie. Instalati un sistem eficient de detectare a pierderilor. 

miercuri, 16 septembrie 2015

Cum putem evita producerea accidentelor pe santiere

Industria constructiilor joaca un rol important in economia unei tari, insa santierele sunt considerate printre cele mai periculoase locuri de munca. Desi regulile de siguranta si sanatate in munca au devenit  din ce in ce mai stricte de-a lungul anilor si au contribuit la diminuarea accidentelor pe santiere, numarul victimelor ramane mare in continuare. In 2014, pe santierele din Romania au fost accidentate 222 de persoane,  fata de 287 in 2013, potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica (INS).

Cele mai frecvente cauze ale accidentelor sunt:
•    Caderile de pe cladiri, schele sau utilaje de constructii;
•    Loviturile provocate de diverse obiecte sau utilaje;
•    Suprasolicitarea organismului in timpul ridicarii unor greutati;
•    Prabusirea tevilor sau a cablurilor peste muncitori;
•    Caderi de panouri sau de moloz;
•    Extenuarea fizica ce poate conduce la greseli de manipulare a uneltelor sau a utilajelor.

 Principalul responsabil pentru producerea accidentelor pe santier este contractorul general, care trebuie sa ia toate masurile de siguranta necesare. Iata cateva reguli care trebuie respectate pentru a evita producerea accidentelor.

Echipamentele de protectie personala:
•    Purtati imbracaminte si incaltaminte corespunzatoare: casti, manusi, bocanci cu varf metalic, hamuri si centuri de siguranta;
•    Folositi ochelari si masti pentru respiratie ori de cate ori este necesar;
•    Pastrati stingatoare si truse de prim ajutor la indemana.





Uneltele:
•    Nu folositi unelte deteriorate;
•    Asigurati-va ca uneltele nu sunt conductoare de electricitate sau de caldura;
•    Purtati ochelari si casti de protectie;
•    Mentineti o postura dreapta si ramaneti in echilibru.

Schelele
:
•    Trebuie sa fie solide, rigide si suficient de puternice pentru a sustine greutati mari;
•    Balustradele si podelele trebuie sa fie solide;
•    Structurile si elementele stabile sau deteriorate, cum sunt franghiile sau sinele, trebuie inlocuite imediat;
•    Schelele trebuie fixate pe o suprafata solida, perfect plata;
•    In jurul schelelor nu trebuie sa existe moloz sau materiale care pot reprezenta obstacole;
•    Schelele trebuie plasate la cel putin 3 m de liniile de inalta tensiune;
•    Schelele trebuie inspectate in mod regulat.


Scarile:
•    Scarile nu trebuie mutate in timpul lucrului;
•    Folositi o scara cu cel putin 1 m mai inalta decat punctul la care trebuie sa ajungeti;
•    Treptele trebuie sa fie curate si uscate;
•    Uneltele trebuie carate si pastrate intr-un suport atasat la curea, nu in mana;
•    Folositi hamuri si alte sisteme de siguranta;

Santurile:

•    Stati departe de santurile fara maluri de protectie;
•    Construiti iesiri din sant la distante de cel putin 8 m, care nu au obstacole in cale;
•    O persoana trebuie sa fie prezenta permanent in exteriorul santului si sa supravegheze activitatea din interior;

Macaralele si stivuitoarele:
•    Urcati-va si coborati cu atentie de pe macarale si de pe stivuitoare;
•    Folositi haine reflectorizante, manusi si incaltaminte cu tractiune;
•    Supravegheati utilajele cand cheile sunt in contact;
•    Nu carati unelte sau materiale in timp ce urcati in utilaje;
•    Asigurati-va ca in jurul utilajului exista suficient spatiu.

vineri, 11 septembrie 2015

Cele mai spectaculoase proiecte de constructie din lume



CELE MAI INALTE CLADIRI DIN LUME
 
Burj Khalifa
·         Burja Khalifa, Dubai  (2010) = 829 m
·         Willis Tower, Chicago (1974)
·         Taipei 101, Taiwan (2004)
·         Petronas Towers, Kuala Lumpur (1998)
·         Empire State Building, New York (1931)
·         Turnul Eiffel, Paris (1889)
·         Mare Piramida, Giza (2560- 2540 i.e.n)




CEL MAI LUNG PROIECT DE CONSTRUCTIE
Marele Zid Chinezesc este cea mai lunga constructie din lume si masoara 31,070 mile. Constructia zidului a durat 2.000 de ani. Este un mit afirmatia ca zidul se poate vedea de pe luna.
Marele Zid Chinezesc

CEA MAI DURABILA CONSTRUCTIE DIN LUME
Piramida Giza

Marea piramdiza din Giza este cea mai durabila constructie din lume, care a rezistat 4.570 de ani. Initial cladirea a avut o inaltime de 481 ft. La constructia piramidei au lucrat 13,200 de oameni, care au fost platiti cu 126 de milioane de paini si 111 milioane de halbe cu bere.
 




PROIECTE ESUATE
Constructia Canalului Panama a atras dupa sine decesul a 30,609 oameni. Cele mai multe decese au fost provocate de febra galbena si de malarie. 

TURNUL DIN PISA
Turnul are o inclinare de 3,99 grade, data de faptul ca a fost construit pe un amestec dens de argila, care nu a fost capabil sa ii sustina greutatea. 
Turnul din Pisa

PROIECTE SPECTACULOASE DE ENERGIE REGENERABILA

Masdar City, Abu Dhabi, Emiratele Unite: orasul va functiona in totalitate cu energie solara si cu alte surse de energie regenerabila.

vineri, 28 august 2015

10 proiecte de succes: OCTAGON a executat partea cea mai dificila a Pasajului Subteran de la Piata Presei Libere

Din vara acestui an, unul dintre cele mai aglomerate puncte de pe harta capitalei, Piata Presei Libere, este mult mai usor de traversat atat de autovehicule, cat si de pietoni. Noul pasaj subteran de la Piata Presei Libere, deschis circulatiei in iulie 2015, a decongestionat traficul de la orele de varf. Compania OCTAGON a dat startul lucrarilor in 2014, cand a inceput constructia peretilor mulati.



Pentru a evita destabilizarea solului in urma realizarii unei excavatii adanci intr-o zona intens circulata cum este Piata Presei Libere, a fost necesara executia peretilor mulati. Peretii mulati actioneaza si ca o bariera impotriva apei subterane care poate patrunde cu o presiune mare si poate inunda pasajul. In prima faza de constructie OCTAGON a realizat o excavatie adanca si a montat grinzile de ghidaj. Ulterior au fost constuiti peretii mulati D800 cu ajutorul suspensiei de bentonita care intareste solul si il face mai rezistent la presiunea hidraulica. 
Pasajul Subteran de la Piata Presei Libere
Constructia peretilor mulati a reprezentat partea cea mai dificila a proiectului. Pentru a executa cantitatea totala de 16.300 mp de pereti mulati in cel mai scurt timp, Octagon a mobilizat trei echipamente de executie pereti mulati iar ritmul de lucru a fost 24/24h.
Pasajul Subteran de la Piata Presei Libere
Primaria Municipiului Bucuresti a decis sa demareze acest proiect din necesitatea de a fluidiza circulatia, a reduce noxele produse de autovehicule si a diminua numarul accidentelor cauzate de aglomeratie. Pasajul are o lungime de 700 m, doua iesiri si subtraverseaza piata pe directia Nord- Sud, pe sensul de intrare in Bucuresti. Legatura intre Sos. Bucuresti- Ploiesti si Sos. Kiseleff se face pe doua benzi de circulatie. In subteran se desprinde o banda separata, care face legatura cu bulevardul Marasti, transportul public de suprafata, respectiv linia de tramvai si liniile de autobuze, cu statia viitoarei Magistrale 6 de metrou. Aceasta banda creata special contribuie si ea la fluidizarea traficului.
Pasajul Subteran de la Piata Presei Libere
Eliminarea trecerilor de pietoni si directionarea accesului pietonal prin subteran au rolul de a mentine unui flux continuu al circulatiei auto si de a creste siguranta pietonilor. 
Circulatia la suprafata se desfasoara la fel ca inainte de constructia pasajului, printr-o intersectie semaforizata. Circulatia pietonala transversala soselei Kiseleff se desfasoara acum, pe langa vechiul pasaj pietonal care a inlocuit vechea trecere de pietoni la sol catre Parcul Herastrau si terminalul RATB.
OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING
Mai multe informatii aici

marți, 4 august 2015

10 proiecte de succes executate de OCTAGON: Autostrada Bucuresti- Nadlac, cea mai scurta cale catre Occident

576 km de drum, 8 tronsoane si lucrari de constructie in derulare din 1997, sunt cateva puncte de referinta ale unuia dintre cele mai complexe proiecte de infrastructura din Romania: Autostrada Bucuresti - Nadlac (A1). Parte a coridorului IV pan- european de transport, autostrada  A1 a fost prima construita in Romania in perioada 1967- 1972 si refacuta cu noi segmente adaugate intre anii 2007 si 2015. La finalizare A1 va lega Bucurestiul de Pitesti, Sibiu, Sebes, Deva, Lugoj, Timisoara, Arad si Nadlac, facand legatura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin. 

Compania OCTAGON a executat lucrari geotehnice pentru tronsonul Sibiu - Orastie. Tronsonul II  are o lungime de 82,1 km si datorita complexitatii si lungimii proiectului a fost impartit in patru loturi. Toate cele 4 loturi ale acestui tronson sunt deschise circulatiei. Astfel, loturile 1, 2 si 4 au fost deschise circulatiei in decembrie 2013, iar lotul 3 este deschis din noiembrie 2014.

Autostrada Bucuresti- Nadlac, tr
OCTAGON a executat lucrari geotehnice pentru loturile 2, 3 si 4 ale tronsonului Sibiu - Orastie. Lucrarile au constat in executia de piloți forati D 1200 sub protectie de noroi bentonitic, injectare la baza pilotilor si test static nedistructiv. Compania a ales forarea sub protectia noroiului bentonitic intrucat este un procedeu care creste productivitatea si permite executia la mare adancime a pilotilor cu diametru mare. Forajul se realizeaza folosind cupe adaptate solului, iar stabilitatea forajului este mentinuta de noroiul bentonitic, care previne surparea laterala a gaurii si infiltrarea apei subterane. La finalizarea forajului, noroiul bentonitic este denisipat, carcasa de armature este montata, iar pilotii sunt betonati de jos in sus, prin metoda contractor.Lotul 2 (Cunta- Vintisoara) are o lungime de 19,8 km si a fost construit de consortiul J.V. Straco Grup - Studio Corona S.R.L. Civil Engineering.

“OCTAGON a lucrat eficient si a depus toate eforturile necesare pentru a gasi si implementa cele mai bune solutii de constructie pentru proiect. Compania a avut, de asemenea, capacitatea financiara, echipamentele si specialistii, care i-au permis sa livreze proiectul in concordanta cu toate conditiile din contract.”  a spus contractorul STRACO GRUP despre performanta OCTAGON.

Intrarea pe lotul 4 (Sibiu- Saliste), care a fost deschis circulatiei in decembrie 2013, se face direct din centura orasului Sibiu. Lotul 4 include un tunel si doua viaducte. OCTAGON a executat lucrari geotehnice pentru unul dintre viaducte. Compania a fost contractata de consortiul JV Astaldi - Euroconstruct - Astalrom.https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

Octagon Contracting & Engineering

Mai multe informatii aici