vineri, 28 august 2015

10 proiecte de succes: OCTAGON a executat partea cea mai dificila a Pasajului Subteran de la Piata Presei Libere

Din vara acestui an, unul dintre cele mai aglomerate puncte de pe harta capitalei, Piata Presei Libere, este mult mai usor de traversat atat de autovehicule, cat si de pietoni. Noul pasaj subteran de la Piata Presei Libere, deschis circulatiei in iulie 2015, a decongestionat traficul de la orele de varf. Compania OCTAGON a dat startul lucrarilor in 2014, cand a inceput constructia peretilor mulati.



Pentru a evita destabilizarea solului in urma realizarii unei excavatii adanci intr-o zona intens circulata cum este Piata Presei Libere, a fost necesara executia peretilor mulati. Peretii mulati actioneaza si ca o bariera impotriva apei subterane care poate patrunde cu o presiune mare si poate inunda pasajul. In prima faza de constructie OCTAGON a realizat o excavatie adanca si a montat grinzile de ghidaj. Ulterior au fost constuiti peretii mulati D800 cu ajutorul suspensiei de bentonita care intareste solul si il face mai rezistent la presiunea hidraulica. 
Pasajul Subteran de la Piata Presei Libere
Constructia peretilor mulati a reprezentat partea cea mai dificila a proiectului. Pentru a executa cantitatea totala de 16.300 mp de pereti mulati in cel mai scurt timp, Octagon a mobilizat trei echipamente de executie pereti mulati iar ritmul de lucru a fost 24/24h.
Pasajul Subteran de la Piata Presei Libere
Primaria Municipiului Bucuresti a decis sa demareze acest proiect din necesitatea de a fluidiza circulatia, a reduce noxele produse de autovehicule si a diminua numarul accidentelor cauzate de aglomeratie. Pasajul are o lungime de 700 m, doua iesiri si subtraverseaza piata pe directia Nord- Sud, pe sensul de intrare in Bucuresti. Legatura intre Sos. Bucuresti- Ploiesti si Sos. Kiseleff se face pe doua benzi de circulatie. In subteran se desprinde o banda separata, care face legatura cu bulevardul Marasti, transportul public de suprafata, respectiv linia de tramvai si liniile de autobuze, cu statia viitoarei Magistrale 6 de metrou. Aceasta banda creata special contribuie si ea la fluidizarea traficului.
Pasajul Subteran de la Piata Presei Libere
Eliminarea trecerilor de pietoni si directionarea accesului pietonal prin subteran au rolul de a mentine unui flux continuu al circulatiei auto si de a creste siguranta pietonilor. 
Circulatia la suprafata se desfasoara la fel ca inainte de constructia pasajului, printr-o intersectie semaforizata. Circulatia pietonala transversala soselei Kiseleff se desfasoara acum, pe langa vechiul pasaj pietonal care a inlocuit vechea trecere de pietoni la sol catre Parcul Herastrau si terminalul RATB.
OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING
Mai multe informatii aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu