Din vara acestui an, unul
dintre cele mai aglomerate puncte de pe harta capitalei, Piata Presei
Libere, este mult mai usor de traversat atat de autovehicule, cat si de
pietoni. Noul pasaj subteran de la Piata Presei Libere, deschis circulatiei in
iulie 2015, a decongestionat traficul de la orele de varf. Compania OCTAGON a
dat startul lucrarilor in 2014, cand a inceput constructia peretilor mulati.
Pentru a evita
destabilizarea solului in urma realizarii unei excavatii adanci intr-o zona
intens circulata cum este Piata Presei Libere, a fost necesara
executia peretilor mulati. Peretii mulati actioneaza si ca o
bariera impotriva apei subterane care poate patrunde cu o presiune mare si
poate inunda pasajul. In prima faza de constructie OCTAGON a realizat o
excavatie adanca si a montat grinzile de ghidaj. Ulterior au fost constuiti
peretii mulati D800 cu ajutorul suspensiei de bentonita care
intareste solul si il face mai rezistent la presiunea hidraulica.
Pasajul Subteran de la Piata Presei Libere |
Constructia
peretilor mulati a reprezentat partea cea mai dificila a proiectului. Pentru a executa cantitatea totala de 16.300 mp de pereti
mulati in cel mai scurt timp, Octagon a mobilizat trei echipamente de executie
pereti mulati iar ritmul de lucru a fost 24/24h.
Pasajul Subteran de la Piata Presei Libere |
Primaria
Municipiului Bucuresti a decis sa demareze acest proiect din necesitatea de a
fluidiza circulatia, a reduce noxele produse de autovehicule si a diminua
numarul accidentelor cauzate de aglomeratie. Pasajul are o lungime de 700 m, doua iesiri si
subtraverseaza piata pe directia Nord- Sud, pe sensul de intrare in Bucuresti.
Legatura intre Sos. Bucuresti- Ploiesti si Sos. Kiseleff se face pe doua benzi
de circulatie. In subteran se desprinde o banda separata, care face legatura cu
bulevardul Marasti, transportul public de suprafata, respectiv linia de tramvai
si liniile de autobuze, cu statia viitoarei Magistrale 6 de metrou. Aceasta
banda creata special contribuie si ea la fluidizarea traficului.
Pasajul Subteran de la Piata Presei Libere |
Eliminarea trecerilor de pietoni si
directionarea accesului pietonal prin subteran au rolul de a mentine unui flux
continuu al circulatiei auto si de a creste siguranta pietonilor.
Circulatia la suprafata se desfasoara la fel ca inainte de constructia
pasajului, printr-o intersectie semaforizata. Circulatia pietonala transversala
soselei Kiseleff se desfasoara acum, pe langa vechiul pasaj pietonal care a
inlocuit vechea trecere de pietoni la sol catre Parcul Herastrau si terminalul
RATB.
OCTAGON CONTRACTING & ENGINEERING
Mai multe informatii aici
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu